Regulamin usług dietetycznych

1§  Informacje ogólne

Pacjent – pies zgłoszony na konsultację dietetyczną przez opiekuna.

Pies chory – pies, u którego zdiagnozowano schorzenia lub stany zdrowotne wymagające leczenia lub specjalistycznego wsparcia dietetycznego, takie jak choroby przewlekłe (np. cukrzyca, choroby nerek, alergie pokarmowe), ostra niewydolność narządów, choroby zakaźne, czy inne zaburzenia metaboliczne lub funkcjonalne, które wpływają na stan zdrowia zwierzęcia i wymagają indywidualnego podejścia dietetycznego.

Opiekun/Klient – osoba dokonująca zapisu na konsultację dietetyczną, opiekun zwierzęcia, osoba podejmująca odpowiedzialność za decyzje dotyczące diety.

Dietetyk – osoba świadcząca konsultacje i usługi dietetyczne, posiadająca odpowiednie uprawnienia w zakresie oferowanych usług, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy naukowej.

Treści cyfrowe – w rozumieniu przepisów Ustawy o Prawach Konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827), dotyczy to wiadomości email z dokumentacją konsultacji lub innej usługi dietetycznej.

§2 Cennik i opłaty

  1. Cennik obowiązuje od 9.10.2025
  2. Za poszczególne usługi obowiązują następujące opłaty:
    • Konsultacja dietetyczna: 259 zł
    • Konsultacja dietetyczna z opieką 3-tygodniową: 429 zł
    • Konsultacja dietetyczna PREMIUM: 689 zł
    • Konsultacja kontrolna: 180 zł
    • Dodatkowy jadłospis: 80 zł
  3. Płatność za usługę należy uregulować na rachunek wskazany przez Dietetyka.

§3 Zakres poszczególnych usług

a.) Konsultacja dietetyczna standard
  1. Zakres usługi
    • Spotkanie z dietetykiem do 60 minut w formie online lub telefonicznie
    • Szczegółowy wywiad zdrowotno-żywieniowy
    • Analiza aktualnej diety
    • Spersonalizowany jadłospis oraz plan suplementacyjny
    • Szczegółowe zalecenia zdrowotne i żywieniowe
    • Instrukcje dotyczące diety
    • Zlecenie dodatkowych badań, jeśli zaistnieje taka potrzeba
    • Ebook „Podręcznik diety komercyjnej” lub „Podręcznik diety domowej”
    • Wsparcie dietetyka w sytuacjach losowych, takich jak biegunka, zatwardzenie, wymioty; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy
    • Wsparcie dietetyka w doborze przysmaków i suplementów do diety; bezterminowo, nawet po zakończeniu współpracy

b.) Konsultacja dietetyczna z opieką 3-tygodniową
  1. Zakres usługi
    • Założenia konsultacji dietetycznej standard
    • Konsultacja kontrolna po 7 dniach kalendarzowych od momentu rozpoczęcia wprowadzania diety
    • Druga konsultacja kontrolna po dwóch tygodniach kalendarzowych liczonych od dnia konsultacji kontrolnej
  2. Zasady konsultacji kontrolnych w pakiecie
    • Konsultacja kontrolna trwa do 30 minut
    • Opieka 3-tygodniowa zakłada dwie konsultacje kontrolne.
    • Po konsultacji kontrolnej klient otrzymuje krótkie podsumowanie zaleceń i ewentualnych modyfikacji planu dietetycznego
    • Termin konsultacji kontrolnej wypada na 7 dzień kalendarzowy po rozpoczęciu wprowadzania diety oraz po kolejnych 7 dniach kalendarzowych następujących po pierwszym spotkaniu kontrolnym
    • Klient ma obowiązek poinformowania dietetyka o planowanej dacie rozpoczęcia wprowadzania diety. Termin wprowadzania diety nie powinien przypadać na datę późniejszą niż tydzień kalendarzowy liczony od pierwszej konsultacji, chyba, że strony uzgodniły inaczej
    • Jeśli klient nie poinformuje o dacie wprowadzania diety, za dzień rozpoczęcia diety uznaje się datę wypadającą dwa dni kalendarzowe po dostarczeniu przez Dietetyka jadłospisu oraz dokumentacji konsultacji
    • Każde spotkanie kontrolne może być jednorazowo przełożone w czasie zgodnie z ustaleniami obu stron
    • Wszelka korespondencja dotycząca usługi przeprowadzana jest mailowo i powinna być kierowana na adres kontakt@piessyty.pl LUB piessyty@gmail.com. Wiadomości wysyłane innymi kanałami, takimi jak Instagram, Facebook czy telefonicznie, nie dają gwarancji odpowiedzi
    • W czasie trwania opieki jadłospis może być modyfikowany przez Dietetyka na prośbę Klienta lub jeśli Dietetyk zauważy taką potrzebę
    • W nagłych przypadkach (np. choroba, urlop), w których Dietetyk nie jest w stanie realizować opieki nad pacjentem czas usługi jest wydłużony o liczbę dni, w których opieka nie była świadczona

c.) Konsultacja dietetyczna PREMIUM
  1. Zakres usługi
    • Założenia konsultacji dietetycznej z opieką 3-tygodniową oraz dodatkowo:
    • Spotkanie kontrolne po miesiącu od wprowadzenia diety
    • Możliwość kontaktu z dietetykiem telefonicznie przez WhatsApp przez miesiąc kalendarzowy od daty rozpoczęcia wprowadzania diety
    • Obowiązują takie same zasady konsultacji kontrolnych jak te wymienione w
  2. Zasady konsultacji kontrolnych w pakiecie
    • Konsultacja kontrolna trwa do 30 minut
    • Po konsultacji kontrolnej klient otrzymuje krótkie podsumowanie zaleceń i ewentualnych modyfikacji planu dietetycznego
    • Pakiet PREMIUM zakłada trzy konsultacje kontrolne.
    • Termin konsultacji kontrolnych wypada na 7 dzień kalendarzowy po rozpoczęciu wprowadzania diety, po kolejnych 7 dniach kalendarzowych następujących po pierwszym spotkaniu kontrolnym oraz po 30 dniach kalendarzowych od momentu rozpoczęcia wprowadzania diety.
    • Klient ma obowiązek poinformowania dietetyka o planowanej dacie rozpoczęcia wprowadzania diety. Termin wprowadzania diety nie powinien przypadać na datę późniejszą niż tydzień kalendarzowy liczony od pierwszej konsultacji, chyba, że strony uzgodniły inaczej
    • Jeśli klient nie poinformuje o dacie wprowadzania diety, za dzień rozpoczęcia diety uznaje się datę wypadającą dwa dni kalendarzowe po dostarczeniu przez Dietetyka jadłospisu oraz dokumentacji konsultacji
    • Każde spotkanie kontrolne może być jednorazowo przełożone w czasie zgodnie z ustaleniami obu stron
    • Wszelka korespondencja dotycząca usługi przeprowadzana jest mailowo i powinna być kierowana na adres kontakt@piessyty.pl LUB piessyty@gmail.com. Wiadomości wysyłane innymi kanałami, takimi jak Instagram, Facebook czy telefonicznie, nie dają gwarancji odpowiedzi
    • W czasie trwania opieki jadłospis może być modyfikowany przez Dietetyka na prośbę Klienta lub jeśli Dietetyk zauważy taką potrzebę
    • W nagłych przypadkach (np. choroba, urlop), w których Dietetyk nie jest w stanie realizować opieki nad pacjentem czas usługi jest wydłużony o liczbę dni, w których opieka nie była świadczona
d.) Konsultacja kontrolna
  1. To usługa skierowana do klientów Dietetyka, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy korzystali z usług Dietetyka.
  2. Zakres usługi
    • Spotkanie z dietetykiem do 60 minut w formie online, telefonicznie lub mailowo
    • Zaktualizowane zalecenia oraz jadłospis
    • Instrukcje dotyczące diety
e.) Dodatkowy jadłospis
  1. To usługa skierowana do Klientów Dietetyka, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystali z usług Dietetyka.
  2. W ramach konsultacji lub po przystąpieniu do konsultacji u Dietetyka możliwe jest wykupienie dodatkowego jadłospisu w kwocie przewidzianej w Cenniku.
  3. Dodatkowy jadłospis tworzony jest indywidualnie na prośbę Klienta i nie podlega zwrotowi.
  4. Korespondencja dotycząca jadłospisu przebiega mailowo.
  5. Dodatkowy jadłospis uwzględnia takie same parametry jak te w jadłospisie oryginalnym dostarczonym w ramach konsultacji z Dietetykiem. Jeśli wymagane są modyfikacje jadłospisu w zakresie jego parametrów, konieczne jest przeprowadzenie konsultacji kontrolnej by otrzymać nowe zalecenia i nowy jadłospis.

§4 Przebieg usług

  1. Klient kontaktuje się z Dietetykiem przy użyciu formularza zamieszczonego na stronie piessyty.pl/kontakt lub mailowo na adres kontakt@piessyty.pl lub piessyty@gmail.com
  2. Klient otrzymuje w odpowiedzi listę dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji.
  3. Klient potwierdza chęć uczestniczenia w konsultacji
  4. Obie strony wspólnie ustalają termin konsultacji oraz sposób jej przeprowadzenia – telefonicznie lub online
  5. Klient przesyła wszystkie niezbędne dokumenty wylistowane w punkcie 2 i/lub mailu od Dietetyka maksymalnie do 24h przed planowanym terminem konsultacji
  6. Konsultacja przeprowadzana jest w wyznaczonym terminie w formie ustalonej przez strony
  7. Dokumentacja konsultacji przesyłana jest na adres mailowy klienta w ciągu 3 dni roboczych, chyba że strony ustalą inaczej.

§5 Zasady usług

  1. Warunkiem przystąpienia do konsultacji jest akceptacja niniejszego regulaminu
  2. Do przeprowadzenia konsultacji dietetycznej niezbędne jest udostępnienie aktualnych wyników badań do wglądu
  3. Usługa konsultacji dietetycznej przeprowadzana jest online lub telefonicznie we wskazanym terminie
  4. Usługa konsultacji kontrolnej może odbywać się online, telefonicznie lub mailowo we wskazanym terminie
  5. Usługa dodatkowego jadłospisu jest usługą na zlecenie Klienta, przeprowadzaną w całości mailowo
  6. Wszelka korespondencja dotycząca konsultacji odbywa się mailowo. Wiadomości przesyłane innym kanałem, w tym Instagram, Facebook lub telefonicznie, nie gwarantują otrzymania odpowiedzi
  7. Czas oczekiwania na odpowiedź mailową wynosi ok. 72h
  8. Klient jest zobowiązany do wypełnienia formularza zdrowotno-żywieniowego zgodnie z aktualnym stanem rzeczy, nie zatajając informacji dotyczących pacjenta, które mogą wpłynąć na jakość świadczonych usług
  9. Jedna konsultacja dotyczy jednego psa.
  10. Jeśli klient chce otrzymać taki sam jadłospis dla każdego z psów, cena wynosi 80 zł za każdego dodatkowego psa.
  11. Jeśli klient potrzebuje konsultacji każdego z psów osobno (np. ze względu na ich różne potrzeby żywieniowe czy choroby), cena przy dwóch psach to kwota przewidziana w cenniku x 1,8. Cena przy trzech i więcej psach ustalana jest indywidualnie.
  12. Klient jest zobowiązany do dostarczenia dokumentów wymienionych w punkcie §4.2 regulaminu najpóźniej 24h przed terminem konsultacji.
  13. Klient jest zobowiązany do stawienia się na konsultację w uzgodnionym terminie.
  14. Jeśli usługa zakłada jadłospis diety domowej, Dietetyk zobowiązuje się do przygotowania jadłospisu spełniającego normy na składniki odżywcze FEDIAF, 2024.
  15. Zaleca się, by Opiekun zwracał się do Dietetyka z jakimikolwiek wątpliwościami i pytaniami, nawet po ustaniu współpracy. Jednocześnie zastrzega się, że wszelkie kwestie, które wymagają szerszego omówienia lub większej ilości czasu ze strony Dietetyka powinny być poruszane na kolejnej konsultacji, której koszt przewidziany jest w Cenniku, stanowiącym odrębny załącznik.
  16. Dokumentacja przygotowana w ramach konsultacji ma charakter poufny i przeznaczona jest wyłącznie dla opiekuna zwierzęcia oraz lekarza prowadzącego. Udostępnianie jej osobom trzecim, w tym innym specjalistom, bez pisemnej zgody dietetyka nie jest dozwolone.

§6 Zasady rezerwacji i odwołania konsultacji

  1. Warunkiem rezerwacji terminu jest uiszczenie płatności za usługę maksymalnie 24h przed planowaną konsultacją.
  2. Klient ma prawo do jednokrotnej zmiany terminu usługi maksymalnie 24h przed uzgodnionym terminem.
  3. Klient ma prawo do rezygnacji z usługi maksymalnie 24h przez uzgodnionym terminem.
  4. Klient zobowiązany jest do poinformowania Dietetyka o rezygnacji z usługi pisemnie na adres kontakt@piessyty.pl lub piessyty@gmail.com
  5. Brak stawienia się na konsultację bez informacji o rezygnacji lub zmianie terminu do 24h przed terminem konsultacji skutkuje utratą poniesionej wpłaty.

§7 Informacje dodatkowe

  1. Dietetyk świadczy usługi wyłącznie w dni robocze (od poniedziałku do piątku). W weekendy oraz dni ustawowo wolne od pracy konsultacje oraz korespondencja nie są realizowane.
  2. Klient zobowiązuje się do przestrzegania zaleceń dietetycznych. W przypadku gdy zrealizowanie ich jest niemożliwe, Klient jest zobowiązany do poinformowania o tym Dietetyka jak najszybciej to możliwe.
  3. Klient jest poinformowany, że niewłaściwe stosowanie zaleceń dietetycznych i planu suplementacji może przynieść negatywne efekty dla stanu zdrowia zwierzęcia.
  4. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za niestosowanie się do zaleceń przez Opiekuna oraz za wszelkie modyfikacje jadłospisu i/lub zaleceń.
  5. Wszelkie modyfikacje jadłospisu i/lub zaleceń przez Opiekuna lub osoby trzecie bez uzgodnienia z Dietetykiem uznaje się za niezgodne z niniejszym regulaminem. Takie postępowanie jest równoznaczne z zakończeniem współpracy z Dietetykiem.
  6. Zalecenia dietetyczne oraz jadłospis służą jako wsparcie w profilaktyce i/lub leczeniu zwierzęcia. Nie zastępują one konsultacji z lekarzem i postępowania leczniczego.
  7. Klient jest poinformowany, że korzystanie z usług Dietetyka nie gwarantuje osiągnięcia oczekiwanych efektów. Schorzenia i problemy zdrowotne są zazwyczaj wieloczynnikowe, z czego dieta jest jedynie elementem całego procesu. Osiągnięcie sukcesu dietoterapii może być utrudnione lub niemożliwe ze względu na stan zdrowia zwierzęcia, wystąpienie czynników losowych, lub nieprzestrzeganie zaleceń i/lub jadłospisu przepisanych przez Dietetyka. Brak osiągnięcia oczekiwanych przez opiekuna efektów nie jest podstawą do zwrotu środków.

§8 Odmowa świadczenia usług

  1. Dietetyk zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usług oraz do natychmiastowego zakończenia współpracy z Klientem w przypadku:
    • naruszenia przez Klienta zasad współżycia społecznego, w szczególności w sytuacjach obejmujących: agresywne lub obraźliwe zachowanie, używanie wulgaryzmów, nękanie, wywieranie presji, próby manipulacji, celowe wprowadzanie w błąd, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, brak poszanowania granic osobistych lub jakiekolwiek inne zachowania uznane za nadużycie wobec Dietetyka. W takich przypadkach Dietetyk może przerwać świadczenie usług ze skutkiem natychmiastowym, bez prawa Klienta do dalszych roszczeń

§9 Prawa autorskie

  1. Wszystkie materiały przygotowane dla klienta chronione są prawami autorskimi i mogą być wykorzystywane jedynie do użytku osobistego. Kopiowanie, udostępnianie lub rozpowszechnianie tych materiałów bez pisemnej zgody dietetyka jest zabronione.

§9 Zwroty i reklamacje

  1. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu opłaty za usługę najpóźniej 24 godziny przed zaplanowanym terminem konsultacji. Chęć zwrotu należy zgłosić mailowo na adres: kontakt@piessyty.pl lub piessyty@gmail.com
  2. W innych przypadkach prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, w tym zaleceń przekazanych w formie wiadomości mailowej, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
  3. Każdy klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeżeli świadczone usługi dietetyczne nie odpowiadają standardom opisanym w regulaminie. Reklamacje należy kierować na adres mailowy: kontakt@piessyty.pl, nie później niż 7 dni roboczych od momentu który jest podstawą reklamacji. W treści zgłoszenia powinny znaleźć się niezbędne informacje takie jak dane osoby składającej reklamację, szczegółowy opis reklamowanego zdarzenia oraz podane powody dla zgłoszenia. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane przez okres do 14 dni od daty otrzymania, a wynik rozpatrzenia jest przekazywany osobie zgłaszającej drogą elektroniczną. Nie przewiduje się możliwości zwrotu środków finansowych za usługi, które zostały już zrealizowane.